1 Temmuz 2012

Dostluk..

Dost kelimesi birçok anlam barındırır içinde. Bir sorumluluğu,savunmayı, kendinden daha çok sevmeyi, kıskanmayı, kızmayı, mutluluğu en önemlisi de ağlamayı ve gülmeyi barındırır. 
Öyle çekip gidemezsiniz, öylece kendi halinize bırakamazsınız. Biliyorum ki en büyük pişmanlıklar da, kazançlarda, mutluluklarda dostluklarda barınır.
Dostluk iki kişilik, tek bir ruh olma olayıdır. Hani leb demeden leblebiyi anlama durumu var ya, heh işte tek bir ruh olma olayı tamda bu söze yaraşır bir durumdur.
Ne zaman başladığı, ne zaman bittiği belli olmayacak bir şeydir. Hani ruh ikizini bulma durumu vardır ya aşkta, aslında dostlukta gizlidir bu ruh ikizi işi. Sen bir bakışınla ona her şeyi açıklayabilir, gecenin bir yarısında ağlayarak onu aradığında, hiç bir açıklama yapmadan neler olduğunu anlayan ve seni sakinleştiren bir sesle karşılaşırsın. 
Hata yapmak mecburidir bu iki kişilik yaşamda. Her şeyde olduğu gibi, dostluklarda hata biriktirir. Hatta hatalarınız en büyüğünü dostluklarınızı yaşarken yapar ve doğruları öğrenirsiniz. 
Hatalar dostluğu güçlendirir, bir günün geleceğini ve hataların sizi yıldıracağını sanıyorsanız yanılıyorsunuz. Aslında dostluğunuzu bitirecek noktaya geliyorsanız, sebepleriniz asla hatalardan olmaz. Sebepleriniz hep elle tutulamayacak kadar küçük şeylerden olur. Böyledir bu durum. İnanın bana.
Aşkla, dostluk arasındaki fark ise; güven ve sadakatin zamanlamalarıdır. Dostlukta hep sabittir. Aşkta ise zaman gerektirir. Tam tersini düşünenleriniz olabilir belki, ama inanın bana yaşam bunu bir gün geldiğinde size öğretecektir. 
Tabii bende dost kazığı yemedim mi yedim! Ama gerçek dost dediğiniz insan vardır ya, işte o Tektir. Ve ben ondan kazık yemedim. Dost kazığı dediğimiz şey bana sadece tek bir insana güvenip, sırtımı daima ona yaslamayı öğretti. Öyle bir ders aldım ki bu durumdan, kendi hatalarımın farkına varmamış olmanın pişmanlığını yaşadım. İşte bu dost kazığı durumunda ince bir söz devreye giriyor. ' Her şerde, bir hayır vardır ' aa dostlar. 
Bu şerden de öğrendiğimiz tek bir şey vardır ki, oda tek dostunuzu yamacınızdan ayırmayınız ve tek bir gözyaşına herşeyinizi feda edebileceğinize olan inancınızı asla kaybetmeyiniz. Güvenmek denen kavramı sadece onun üstüne kurunuz. 
Çünkü o artık bir dosttan ötedir sizin için. 


'Sinem Yılmaz..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder